FAQ

SHARE ME

1. Can I have a look of the products before I purchase?

Some of the products are available in our office (such as Folding Tables and Al-Manna Arabic Gum), you are welcome to visit us before purchase:

Topex Store
1A, Depan Klinik Desa
Kg. Wakaf Bata
18500 Machang
Kelantan.

1. Bolehkah saya melihat produk sebelum saya beli?

Antara produk yang boleh didapati di pejabat kami (seperti meja lipat dan Al-Manna Arabic Gum), anda dialu-alukan untuk melawat kami sebelum pembelian:
Topex Store
1A, Depan Klinik Desa
Kg. Wakaf Bata
18500 Machang
Kelantan.

 

2.Do I need to create an account for purchase?

It is optional for you to create an account in our website.

You can still keep on shopping if you don’t wish to create an account.

2.Adakah saya perlu membuat akaun untuk pembelian?

Ia adalah pilihan untuk anda untuk membuat akaun di laman web kami.

Anda masih boleh terus membeli-belah jika anda tidak mahu untuk membuat akaun.

 

3. How can I get a discount code?

You can ask us to get a discount code or find it in our webstore. Please contact us through WhatsApp us +6 014-514 4513 for discount now !
By entering the discount code when checking out, you can save more in your shopping.

3. Bagaimana saya boleh mendapatkan kod diskaun?

Anda boleh meminta dari kami untuk mendapatkan kod diskaun atau menemuinya di kedai online kami. Sila hubungi kami melalui WhatsApp kami +6 014-514 4513 untuk diskaun sekarang!

Dengan memasukkan kod diskaun apabila mendaftar keluar, anda boleh menyimpan lebih banyak membeli-belah anda.

 

4.Is it safe enough to purchase in our web store?

All online payments are handled by SenangPay, we DO NOT store any of your credit card information.

4.Adakah ia cukup selamat untuk membeli di kedai web kami?

Semua pembayaran dalam talian dikendalikan oleh SenangPay, kami tidak menyimpan sebarang maklumat kad kredit anda.

 

5.How can I pay for my purchase?

We accept different payment methods:
– Credit card: Visa / Master Card / American Express / JCB / Paypal etc.
– Bank transfer: Maybank and Cimb.
– Cash On Delivery: Major cities within Topexstore’s Team area (our dealer-agent), some rural area maybe excluded.
You can get more information in the Payment page.

5.Bagaimana saya boleh membayar untuk pembelian saya?

Kami menerima kaedah pembayaran yang berbeza:

– Kad kredit: Visa / Kad Master / Pemindahan Wang dan lain-lain pembayaran atas talian.

– Pemindahan Bank: Maybank.

– Bayaran Semasa Penghantaran: Bandar-bandar utama dalam kawasan pasukan Topexstore (pengedar-ejen kami), beberapa kawasan luar bandar mungkin dikecualikan.

Anda boleh mendapatkan maklumat lanjut di halaman Pembayaran.

 

6. How can I know the shipping fee?

You will enjoy free delivery when using Free Shipping Coupon. (If Any)
You will enjoy free delivery when your get special offer from us for wholesales order.

You can also pick up items at our warehouse for order of any amount.
Please see Delivery or Self-pickup for more details.

6.Bagaimana saya boleh tahu kos penghantaran?

Anda akan menikmati penghantaran percuma apabila menggunakan Kupon Penghantaran Percuma. (Jika Ada)

Anda akan menikmati penghantaran percuma apabila menerima tawaran dari kami untuk pembelian borong.

Anda juga boleh mengambil barang-barang di gudang kami untuk mana-mana jumlah order.

Sila lihat Penghantaran atau Ambil-sendiri untuk maklumat lanjut.

 

7.What Currier do we use for Shipping? 

We are using GD Express Currier Service for Peninsular area and Pos Malaysia Currier Service for Sabah & Sarawak.

You can get the details information in the Delivery or Self-pickup page.

7.Kurrier Apa yang kami gunakan untuk Penghantaran?

Kami menggunakan Perkhidmatan Kurrier GD Express bagi kawasan Semenanjung dan Perkhidmatan Kurrier Pos Malaysia untuk Sabah & Sarawak.

Anda boleh mendapatkan maklumat lanjut di halaman Penghantaran atau Ambil-sendiri.

 

8.When can I receive my items after I paid?

For payment before 3P.M every day, your item will ship out on the same day.

Payment after 3P.m will be ship out in the next day, and will deliver within 1~3 working days for GD Express Currier Service and 3~7 days  Pos Malaysia Currier Service.

You can also choose to pickup in our Topexstore’s warehouse which located in Kg. Wakaf Bata, Machang or at our Topexstore’s team (Dealer and Agent) covered area. Please contact our Topexstore’s Team.

You also can get more information in the Delivery or Self-pickup page.

8.Bilakah saya boleh menerima barang-barang saya selepas saya bayar?

Bagi pembayaran sebelum 3petang setiap hari, item anda akan dihantar keluar pada hari yang sama.

Bayaran Selepas 3petang akan dihantar keluar pada hari berikutnya, dan akan sampai dalam masa 1~3 hari bekerja untuk Kurier GDex dan 1~7 hari bekerja untuk Kurrier Pos Malaysia.

Anda juga boleh memilih untuk ambil sendiri di gudang Topexstore kami yang terletak di Kg. Wakaf Bata, Machang atau di kawasan liputan Pasukan Topexstore kami (Pengedar dan Ejen). Sila hubungi pasukan Topexstore kami.

Anda juga boleh mendapatkan maklumat lanjut di halaman Penghantaran atau Ambil-sendiri.

 

9.What should I do if defects / missing parts are found after receiving the items?

Please call us on +6 09 975 6069, WhatsApp us on +6 014-514 4513 or email us on admin@topexstore.my within 3 days to inform us the problem.
A photo of proof is necessary for us to investigate the issue. Refund / exchange will be arranged if the problem is proved to be true.
You can get more information on the Return and Refund Policy page.

9.Apakah yang perlu saya lakukan sekiranya kecacatan / bahagian yang hilang ditemui selepas menerima barangan?

Sila hubungi kami di +6 09 975 6069, WhatsApp kami di +6 014-514 4513 atau email kami di admin@topexstore.my dalam 3 hari untuk memaklumkan kepada kami masalah.

Gambar bukti perlu deiberikan untuk menyiasat isu tersebut. Bayaran balik / pertukaran akan diatur jika masalah itu terbukti benar.

Anda boleh mendapatkan maklumat lanjut di halaman Pulangan dan Bayaran Balik.

 

10.Do every products have warranty?

Most of our products don’t have warranty. We just provide replacement or repair at no charge for the products / product parts that proved to be defective because of originally improper material or during shipment.
You can get more information on the Warranty page.

10.Adakah semua produk mempunyai jaminan?

Sebahagian besar produk kami tidak mempunyai jaminan. Kami hanya menyediakan pengganti atau pembaikan tanpa dikenakan bayaran untuk produk / bahagian produk yang terbukti rosak sejak asal, atau akibat dari penghantaran.

Anda boleh mendapatkan maklumat lanjut di laman Jaminan.

 

 

 

Comments are closed